Idea projektu powstała podczas festiwalu teatralnego, który obsługiwałam. Jednego dnia pomyślałam
- czemu nie zrobić plakatów na bazie moich przeżyć, skojarzeń, luźnych myśli i słów które zostały mi w głowie?
MARIA CALLAS. MASTER CLASS by Terrence McNally / alternative PLAY posters
Reżyseria: Andrzej Domalik, Przekład: Elżbieta Woźniak, Konsultacja wokalna: [Joanna Cortes], Scenografia i kostiumy: Krystyna Janda i Andrzej Domalik, Światło: Andrzej Domalik i Waldemar Zatorski, Projekcja multimedialna: Paweł Szymczyk, Asystent scenografa i kostiumologa: Małgorzata Domańska, Producent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska
Obsada:
Krystyna Janda, Agnieszka Adamczak/Marta Wągrocka, Anna Patrys/Jolanta Wagner, Rafał Bartmiński/Tadeusz Szlenkier/Mateusz Zajdel, Mateusz Dębski, Michał Zieliński
Krystyna Janda, Agnieszka Adamczak/Marta Wągrocka, Anna Patrys/Jolanta Wagner, Rafał Bartmiński/Tadeusz Szlenkier/Mateusz Zajdel, Mateusz Dębski, Michał Zieliński
" Powrót Callas. Po latach, po wielu nowych opracowaniach Jej życia, setkach materiałów zamieszonych przez ostatnie 20 lat, wywiadów i filmów na youtube, po dwóch biograficznych filmach kinowych i kilku telewizyjnych, nowa interpretacja niezwykłego tekstu teatralnego Terrence’a McNally’ego MARIA CALLAS. MASTER CLASS. "
Źródło: OCH TEATR
"Najdroższy" - Francis Veber / The Dearest by Francis Veber / alternative PLAY poster
TłumaczenieBarbara Grzegorzewsk, ReżyseriaGiovanny Castellanos, ScenografiaWojciech Stefaniak, MuzykaMarcin Rumiński, Ruch scenicznyWitold Jurewicz, Reżyseria światełMarek Oleniacz, As. reż./ inspicjent/ suflerJoanna Jaworska i Monika Handzlik
Obsada:
Marta Kędziora, Magdalena Kępińska, Anna Ludwicka-Mania/Katarzyna Trzeszczkowska, Jacek Grondowy, Piotr Konieczyński, Bogusław Kudłek,
Bogusław Siwko
"Arcymistrz francuskiej lekkiej komedii, Francis Veber, znów wplątuje swego ulubionego bohatera w kłopoty. François Pignon, niezaradny życiowo pechowiec, stracił równocześnie pracę i żonę. Czy jeśli jest tak źle, to może być już tylko lepiej? Do czego doprowadzi seria nieoczekiwanych spotkań i zaskakujących zwrotów akcji? Zapraszamy na przezabawny i błyskotliwy wieczór w wybornym towarzystwie i najlepszym paryskim stylu."
Źrówdło: Teatr Bagatela
Monodram Jutro będzie za późno - Wiesława Sujkowska
/ Tomorrow it will be to late by Wiesława Sujkowska . Alternative play poster.
Scenariusz: Wiesława Sujkowska, Reżyseria: Agnieszka Płoszajska, Aranżacje muzyczne: Jędrzej Rochecki, Scenografia i kostiumy: Ewelina Miąsik
Reżyseria świateł: Aleksander Trafas,
Reżyseria świateł: Aleksander Trafas,
Obsada:
Aleksandra Lis
"Wiera Gran, a właściwie Weronika Grynberg, była polską piosenkarką, aktorką kabaretową i filmową. Jej kariera zaczęła się przypadkowo. Śpiewającą za kulisami kabaretu Paradis w Warszawie Wierę usłyszeli koledzy muzycy i namówili ją do występów przed szeroką widownią. Szybko zdobyła przychylność zarówno widzów, jak i prasy – według jednej z recenzji z 1936 r. Gran była „jedną z większych atrakcji Paradisu”. Piękna artystka, obdarzona orientalnymi rysami i matowym kontraltem wykonywała w warszawskich kabaretach piosenki o miłości, których do wybuchu wojny nagrała aż 60 (na 28 płytach). Od wiosny 1942 r. śpiewała w Café Sztuka w warszawskim getcie. Do końca życia odpierała zarzuty, że wyjście z getta okupiła kolaboracją z gestapo. Pragnienie oczyszczenia się z pomówień przybrało u niej formę obsesji.
Los pieśniarki wciąż fascynuje twórców. Sztuka Wiesławy Sujkowskiej (reż. Agnieszka Płoszajska, w roli Wiery Gran Aleksandra Lis) opowiada o artystce już na skraju życia, która robi remanent z tego, co przyszło jej przeżyć. Ale nie jest to smutna opowieść zgorzkniałej kobiety, której się „nie poszczęściło”. Tekst, często oparty na nagranych wspomnieniach samej Wiery, to znakomite, czasem dowcipne, czasem złośliwe i ironiczne refleksje nad życiem, nad światem, nad wartościami, którym jesteśmy wierni. A wszystko przeplatane niezapomnianymi przebojami Wiery. Niezwykły spektakl wywołujący uśmiech zadumy. "
Żródło: Kujawsko-Pomorski Teatr Muzyczny w Toruniu
"Ślub" Witold Gąbrowicz / The wedding by Witold gąbrowicz. Alternative play poster.
REŻYSERIA: Anna Augustynowicz,SCENOGRAFIA :Marek Braun,MUZYKA: Jacek Wierzchowski, REŻYSER ŚWIATŁA: Krzysztof Sendke,KOSTIUMY: Wanda Kowalska,INSPICJENTKI: Urszula Kraska (Teatr im. J. Kochanowskiego w Opolu), Jolanta Szadkowska (Teatr Współczesny w Szczecinie)
OBSADA
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu:
Michał Świtała, Jędrzej Wielecki (gościnnie),
Michał Świtała, Jędrzej Wielecki (gościnnie),
Teatr Współczesny w Szczecinie:
Joanna Matuszak, Grzegorz Młudzik, Magdalena Żak (gościnnie) / Magdalena Maścianica, Grzegorz Falkowski (gościnnie)
Joanna Matuszak, Grzegorz Młudzik, Magdalena Żak (gościnnie) / Magdalena Maścianica, Grzegorz Falkowski (gościnnie)
Anna Augustynowicz po raz pierwszy w swojej karierze mierzyć się będzie z wciąż nieoswojonym, metaforycznym utworem Witolda Gombrowicza. Między ubraną na czarno panną młodą i konduktem weselników w żałobnych strojach reżyserka precyzyjnie rozgrywa ludzko-ludzką mszę w oparciu o mięsisty, wieloznaczny język Gombrowicza.
Co widzimy na scenie? Koszmar senny? Groteskową wizję historii? Walkę o władzę nad własnym umysłem i wspomnieniami? Iluzję, w której każda opowieść ostatecznie zapada się i grzęźnie?
Przedstawienie, utrzymane w charakterystycznej dla Augustynowicz estetyce, jest koprodukcją Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu i Teatru Współczesnego w Szczecinie.
Źródło: Teatr Opole
"Nasze żony" Éric Assous / Our Wives by Éric Assous Alternative play poster.
Przekład: Bogusława Frosztęga, Autor: Éric Assous,Reżyseria: Wojciech Pszoniak,Scenografia, kostiumy: Barbara Hanicka,Światła: Artur Wytrykus, Projekcje: Michał Jankowski,Adaptacja: Bogusława Frosztęga
Obsada:
Wojciech Malajkat, Jerzy Radziwiłowicz , Wojciech Pszoniak
„Nasze żony” to opowieść o próbie, przed jaką staje 35-letnia przyjaźń trzech mężczyzn, w momencie, w którym jeden z nich wyznaje pozostałej dwójce, że właśnie… zabił swoją żonę. Przyjaciele są przerażeni czynem, a jeszcze bardziej prośbą zabójcy, by zapewnili mu alibi na tę noc i kryli przed policją…
Na rozważaniach o trudnych wyborach między moralnością a lojalnością w przyjaźni noc się nie skończy, a kolejne godziny przyniosą zaskakujący obrót wydarzeń. Sztuka, ciesząca się we Francji ogromnym powodzeniem, szybko została przeniesiona na ekran i stała się filmowym przebojem (z udziałem m.in. wielkiej gwiazdy francuskiego kina, Daniela Auteuila).
Źródło: Teatr Syrena
"Spowiedź chuligana. Jesienin" / Confession of the chooligan. Alternative play poster.
Reżyseria: Krzysztof Jasiński, Muzyka: Janusz Grzywacz, Koncepcja scenograficzna i kostiumologiczna: Krzysztof Jasiński, Grafika i multimedia: Katarzyna Wójtowicz, Wokaliza, piosenki: Beata Rybotycka, Asystent scenografa i kostiumologa: Małgorzata Domańska, Asystent reżysera: Łukasz Fijał, Producent wykonawczy: Ewa Ratkowska
Obsada:
Andrzej Grabowski
Andrzej Grabowski
"Przedstawienie złożone z wierszy Sergiusza Jesienina, jednego z największych dwudziestowiecznych poetów, którego barwna i tragiczna biografia rosyjskiego „poety przeklętego” jest wyraźnie widoczna w jego twórczości. Wiersze układają się w historię o dojrzewaniu, o nadchodzeniu mądrości i roztropności, wreszcie o wspomnieniach czasu minionego. Spektakl pomyślany w dwóch planach: filmowym, z młodym Andrzejem Grabowskim recytującym wczesne poematy Jesienina oraz współczesnym, w którym Andrzej Grabowski – po latach inny człowiek, inny aktor – interpretuje i śpiewa poezję Jesienina, wracając także do własnych wspomnień.
Andrzej Grabowski SPOWIEDŹ CHULIGANA, jako swój monodram, po raz pierwszy zaprezentował prawie ćwierć wieku temu (w 1992 r.). Nad obecną, zmienioną wersją scenariusza i inscenizacji pracował z Krzysztofem Jasińskim."
Źródło - Teatr Polonia
"Mamy Problem" / We have a problem
"Ojciec polski" / Polish Father
"Niemowlę leży w białym kaftaniku, radośnie kwili i macha rączką do przytulonych do siebie rodziców. Tak to przynajmniej wygląda w reklamach.
Rzeczywistość jednak okazuje się diametralnie inna. Chwilę po radosnym kwileniu niemowlę wpada w rozpacz. Niewyspana mama złości się na zapracowanego tatę. Tata ma pretensje, że nagle został odsunięty na dalszy plan. A dziecko ma kolkę, więc budzi się z rykiem co dwie godziny. Ale potem się uśmiecha…
Właśnie o pierwszych miesiącach macierzyństwa i związanym z nim emocjonalnym rollercoasterze opowiada ten spektakl. Jest śmieszny, straszny i wzruszający – tak jak to w prawdziwym życiu bywa. W rolę matki wcieli się Magdalena Bochan-Jachimek, aktorka i reżyserka, związana z Centrum Kultury w Gdyni i Teatrem na Plaży, prywatnie mama dwójki kilkuletnich dzieci. Scenariusz napisał jej mąż, trójmiejski satyryk i dramaturg, Szymon Jachimek. Spektakl wyreżyserował Jakub Ehrlich, aktor Teatru Miniatura, od niedawna również poznający świat smoczków i zabawek edukacyjnych."
Źródło : Gdyńskie Centrum Kultury
Reżyseria: Jakub Ehrlich, Tekst: Szymon Jachimek, Muzyka: Hubert Świątek, Scenografia: Monika Ossowska
Obsada
Magdalena Bochan-Jachimek
"Po sukcesie kultowego one-man show „To nie jest kraj dla wielkich ludzi” duet Rutkowski-Walczak powraca, zabierając widzów w niezwykłą podróż – do wnętrza ojcostwa! Będzie to kolejna odsłona znanej już formuły stand-up comedy, czarnego humoru, prowokacji i doskonałego warsztatu aktorskiego Rafała Rutkowskiego. Niezapomniane doznania: poród na żywo. Cała prawda o seksie małżeńskim. Zachowania godowe u zwierząt. Jak podrywać „na ojca” na placu zabaw? Jak nakłonić żonę do drugiego dziecka? I wiele innych porad. Tylko dla widzów o mocnych nerwach i zdrowych przeponach. One-man show dla wszystkich ojców. A zwłaszcza ich matek. Żon. I dzieci. Obudź w sobie ojca."
Źródło: Teatr Polonia
Reżyseria: Michał Walczak, Światło: Paweł Szymczyk, Muzyka: Secretservice75, Scenografia: Małgorzata DomańskaProducent wykonawczy: Magdalena Kłosińska
Współprodukcja: Magdalena Godlewska-Rutkowska, Jolanta Bielasta
Obsada: Rafał Rutkowski